zaterdag 23 maart 2013

Brief aan Joris Luyendijk

Beste Joris,

Naar aanleiding van uw twitters als reactie op mijn column "Rob, Ik Twijfel", denk ik niet helemaal duidelijk te zijn geweest.
U twitterde: "beetje huilerig stukje van je"

Ik ben geen goed schrijver en ik heb moeite met het formuleren van mijn vragen en twijfels. Daarom zijn mijn blogs meer een wirwar van gedachtes. Toch vind ik het jammer dat u niet serieus op de vragen uit mijn blog bent ingegaan. Zo vroeg ik ook weer in mijn twitter als antwoord op uw eerste tweet: "Beetje treurige reactie van je. Valt me tegen. Nu ga'k echt huilen. Vraag blijft: Wat klopt er niet van wat er staat?"

Uw antwoordde: "Luister, je zit gewoon te zeiken en er bestaat geen 'gratis nieuws'. If the product is free, then you are the product. sorry."
Ik bleef na deze tweede tweet dus nog steeds met vragen zitten:

Wordt De Correspondent een blog? Waarom moeten deze auteurs betaald worden? Is nieuws niet gratis? Gaan jullie publiceren waar die € 60 per lid naar toe gaat, bijvoorbeeld in een kwartaalverslag? En hoe geven jullie de niet-zo-geletterde en laag opgeleide mensen van de maatschappij een stem? Dat lijkt mij namelijk erg belangrijk.

Hopelijk zijn mijn vragen nu duidelijker en
hoop ook dat u even de tijd kunt nemen om mij te antwoorden.
Dat kan op deze blog, maar ook via mail:
ruftanjalon@gmail.com

Alvast bedankt voor de moeite en tijd,
met vriendelijk groeten,

Roeftan Jalon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten