maandag 18 maart 2013

PASSIE KILLS.

Buitenhof, zondag 17 maart 2013.
Interview met staatssecretaris van onderwijs Sander Dekker die gevraagd werd of hij begreep, dat men in het onderwijs al 4 jaar op de nullijn zit. Sander had met leraren en docenten gesproken en wist ons dus te vertellen dat de mensen in het onderwijs geen waardering nodig hebben. Daar vloog mijn pantoffel! BLAAG! Snel mijn andere televisie aangezet.

Hij ging verder:
"Zij halen waardering uit hun werk. Hun werk is hun passie." Ja, dat zal best, maar waarom moeten bankiers, managers, iedereen van de financiële maffia dan wél dik betaald worden? Hebben zij financiële waardering nodig? En dan ook nog een dikke waardering, hé! De banken moeten toch een dienende taak vervullen, net als de zorg, politie en onderwijs? "Iedereen weet, dat we moeten bezuinigen", papegaait Sander even later. Ik heb nog een pantoffel, maar geen derde tv. "Rustig Roeffie, rustig nou!"
Dus iedereen moet bezuinigen? Behalve dan de financiële sector die de ellende zelf heeft veroorzaakt en er ook nu nog bakken mee verdient. Ah, Uit waardering natuurlijk, dat dan weer wel.

Misbruik maken van de gedrevenheid van de onderwijzer, want die zegt het toch zelf: "het gaat me niet om het geld, want anders was ik niet in het onderwijs gaan werken". Dus iemand die in zijn naïeve eerlijkheid zegt, dat zijn werk zijn passie is, graaft zijn eigen graf. "Hij wordt genaaid waar hij bijstaat", zegt mijn moeder wel eens. Nou dan is ze boos, hoor. Ik stuur ze wel! Ha! dat wordt "billenkoek"!
Maar ja, die leraren zijn ook zo lekker makkelijk te pakken. Zij hebben het veel te druk met hun werk, hun passie, hun gedrevenheid. Dan komt daar ook nog de druk van de papieren rompslomp bij, wat hen opgelegd wordt door de Managers Maffia. Gezagsgetrouw als ze zijn, gaan ze nooit protesteren, omdat ze de school niet plat willen leggen. Waarom niet? Omdat ze om hun werk en de kinderen geven.

De Financiële Maffia is moeilijker te pakken. Ha! die hebben Sander al gepakt. INgepakt!. Wordt het niet eens tijd, dat je iemand van je eigen grootte pakt? Ja, dat moet je durven. Daar is lef voor nodig.

Onrechtvaardig vind ik dit, Sander. En dat IS het ook! Als kind is mij (ons? hopelijk) geleerd, dat als er 3 snoepjes zijn en je bent met 2 vriendjes dat....snap je? Ja? Echt? Nou, dat bleek niet uit dat interview.

Als kind voelde ik al dat ik, als 12-jarige met mijn buurjongetje van 3 ging voetballen, ik hem liet winnen. Hoefde ik niet eens te leren. Dat wist ik allang, "uit mezellf." Bij knokken op het schoolplein was de ongeschreven regel: "Pak iemand van je eigen leeftijd!" . Iedereen hield zich eraan. Maar in de politiek (ook financiële wereld, marktwerking) schijnt dat ineens niet meer te gelden. Opvoeding? Daar heb je niets aan. Weg er mee! "Ieder voor zich en God bestaat niet meer!" Het recht van de sterkste!

Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik zou graag eens met je moeder willen spreken. Ik weet zeker, dat ze je zo niet heeft opgevoed. Pak degenen aan die de crisis (moedwillig, want daar verdienen ze nog steeds flink aan.) hebben veroorzaakt. Ja, dat zijn de grote jongens. Maar dat is veel effectiever, omdat ze veel meer geld bezitten en het is tegenover de mensen in het onderwijs veel eerlijker.

yolobot,
RFTS

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten